Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

6 простих правил безбар’єрного спілкування

Новина
21.05.2025
Безбар’єрна комунікація — це про рівний доступ до поваги, гідності та права бути почутим. Це мова, яка не принижує, не знецінює, не стигматизує.
 
Саме тому важливо навчитися говорити без бар’єрів, із розумінням і тактом.
Пропонуємо 6 простих правил, які допоможуть зробити наше щоденне спілкування відкритим, доброзичливим і по-справжньому людяним⬇️
1️⃣ Ставте людину на перше місце
Завжди говоріть «людина з…» — наприклад, «людина з інвалідністю», «людина з синдромом Дауна».
2️⃣ Уникайте маскувальних слів
Звороти на кшталт «сонячна дитина», «людина дощу» звучать м’яко, але не є точними. Краще використовувати чітку та фахову термінологію: «дитина з аутизмом», «людина з ДЦП».
3️⃣ Вживайте фемінітиви
Фемінітиви – це не мода, а повага. Тому сміливо вживайте слова директорка, інженерка, депутатка та інші.
4️⃣ Не перебільшуйте
Формулювання «прикута до візка» драматизує ситуацію. Людина просто користується кріслом колісним.
5️⃣ Не узагальнюйте
Люди різні. Узагальнення = стереотипи.
6️⃣ Обирайте нейтральність
Важливо говорити точно, без емоційного забарвлення, але з емпатією.«Постраждала від насильства» — краще, ніж «жертва».
💬 Безбар’єрність починається з нашої щоденної мови та ставлення.
Джерело: АрміяInform
2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше