Вимоги до роботи салонів краси під час карантину
Головне управління Держпродспоживслужби в Івано – Франківській області надало Методичні рекомендації по організації роботи салонів краси та перукарень з метою недопущення розповсюдження гострої респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 серед відвідувачів та персоналу салонів краси та перукарень.
Вимоги до роботи салонів краси та перукарень:
1. Перед відкриттям салону краси або перукарні є обов’язковим проведення генерального прибирання приміщень із застосуванням дезінфікуючих засобів по режиму дезінфекції по ентеровірусній інфекції.
2. Перед початком робочої зміни необхідно організувати щоденний "вхідний фільтр", який передбачає:
- проведення температурного скринінгу всіх працівників перед початком робочої зміни з обов'язковим відстороненням від роботи осіб з підвищеною температурою тіла понад 37,2 0С і у яких виявлено з ознаками респіраторних інфекцій (підвищена температура, кашель, нежить);
- уточнення стану здоров'я працівника і осіб, які проживають разом з ним, інформації про можливі контакти з хворими особами або особами, що повернулися з іншої країни (опитування, анкетування і ін.).
3. Вхід до приміщення необхідно обладнати місцем обробки рук шкірними спиртовмісними антисептиками (з вмістом етилового спирту з концентрацією активно діючої речовини понад 70% за масою, ізотропилового спирту понад 60%), із встановленням дозаторів;
4. Перебування сторонніх осіб та очікування послуг клієнтам в закладі забороняється, за винятком не більше одного із батьків, які супроводжують малолітніх дітей та/або осіб, що супроводжують осіб з інвалідністю;
5. Обмежити контакти між працівниками та відвідувачами:
5.1 Організувати обслуговування за попереднім записом з дотриманням інтервалу не менше 15 хвилин між відвідувачами для виключення контакту між ними.
5.2. Дозволяється одночасне перебування однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування. Допуск клієнтів у заклад та перебування у закладі до початку надання послуги дозволяється лише у засобах індивідуального захисту (медичних, тканинних масках, респіраторах) з повним закриттям носа і рота.
5.3. Між місцями надання послуг потрібно забезпечити дистанцію не менше 2 метрів, рекомендовано надання послуг проводити кожному відвідувачу в окремому кабінеті.
5.4. Організовується позмінна робота співробітників.
5.5. Забороняється куріння, прийом їжі на робочих місцях, а також пригощати відвідувачів чаєм, кавою і т.д.
5.6.Прийом їжі персоналу має проводитись в спеціально відведеній кімнаті з обладнаним рукомийником для миття рук рідким милом, дозатором для обробки рук шкірним антисептиком, одноразовими паперовими рушниками.
5.7. Обов’язкове дотримання принципів соціального дистанціювання працівників і відвідувачів (в тому числі шляхом нанесення розмітки для дотримання відстані 2 метра).
6. Рекомендовано проведення знезараження повітря в приміщеннях з постійним перебуванням працівників і відвідувачів шляхом використання бактерицидних опромінювачів – рециркуляторів закритого типу, дозволених для застосування в присутності людей, відповідно до паспорта на відповідне обладнання.
7.Забезпечення умов для дотримання правил особистої гігієни працівників: часте миття рук з милом, використання шкірних антисептиків (з вмістом етилового спирту з концентрацією активно діючої речовини понад 70% за масою, ізопропилового спирту понад 60%).
8. Використання працівниками засобів індивідуального захисту: медичні маски або респіратори (без клапану) та одноразові рукавички.
9.Наявність тижневого запасу засобів індивідуального захисту дезінфікуючих і миючих засобів.
10. Проведення провітрювання приміщень кожні 2 години або після кожного відвідувача. Рекомендовано проводити постійне комфортне природне провітрювання приміщення.
11. Після завершення обслуговування кожного клієнта –обов’язкове проведення дезінфекції і поточного прибирання всіх контактних поверхонь (дверних ручок, вимикачів, підлокітників і т.д.) із застосуванням дезінфікуючих засобів по ентеровірусному режиму дезінфекції інструментів багаторазового використання.
12.Забезпечити фіксацію проведення щоденних дезінфекційних заходів у спеціальному журналі.
13. Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити:
- інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до закладу, при проведенні телефонних записів, на власних сайтах в мережі Інтернет та соціальних мережах;
- контроль за використанням працівниками засобів індивідуального захисту, в т.ч. засобами відеонагляду;
- протягом робочого дня огляд працівників на ознаки респіраторних захворювань з термометрією;
- вологе прибирання з використанням миючих і дезінфікуючих засобів (в кінці зміни) і провітрювання не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня зміни;
- тимчасове відсторонення від роботи осіб з груп ризику (старше 60 років, що мають хронічні захворювання, знижений імунітет, вагітних), із забезпеченням режиму самоізоляції;
- недопущення до роботи співробітників без актуальних результатів попередніх і періодичних медичних оглядів;
- проведення позачергового гігієнічного навчання по протиепідемічним заходам в перукарнях та салонах краси.
- організувати роботу відповідно до Державних санітарних правил для перукарень різних типів, затверджених постановою першого заступника Головного державного санітарного лікаря України від 25 березня 1999р. № 22.
14. Працівники повинні:
- регулярно мити руки з рідким милом та обробляти їх спиртвмісним антисептиком не рідше ніж раз на 3 години та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
- прикривати рота та носа при кашлі та чханні зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою;
- утримуватись від дотиків обличчя руками;
- Утримуватись від контактів з особами, що мають ознаки респіраторних захворювань;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.